Handelsbetingelser

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

 

Indledning

www.karat24.dk ejes og drives af:

Karat24 Online ApS
Hobrovej 452
9200 Aalborg SV
CVR-nr. 25706560
Telefon: 99 33 66 60
Email: kontakt@karat24.dk

 

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle køb af varer foretaget på www.karat24.dk til levering i Danmark.

 

Bestilling og betaling

Det er muligt at handle via www.karat24.dk 24 timer i døgnet, alle årets dage, så længe hjemmesiden er tilgængelig. Der kan forekomme korte perioder med udfald grundet tekniske komplikationer eller i forbindelse med opdateringer og vedligeholdese af siden.

 

Du skal være fyldt 18 år for at handle på www.karat24.dk samt være i besiddelse af godkendt betalingsmiddel som vi godtager her på siden. Der kan kompenseres for alderskravet hvis du anskaffer en værges accept eller har anden juridisk ret til at handle online.

 

Alle varer som ønskes købt tilføjes til hjemmesidens indkøbskurv. Undervejs kan du se dine udvalgte varer i indkøbskurven og den samlede pris for indholdet. Det er muligt at tilføje og fjerne varer i indkøbskurven helt frem til bestillingstidspunktet.

 

Eventuel ekstrabetaling for f.eks. fragt og betalingsgebyr, vil først blive endeligt udregnet, umiddelbart inden den endelige betalingsproces.

 

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”gå til bestilling”, hvor du indtaster dit navn, adresse, email, telefon samt vælger betalings- og leveringsform. Så snart ordren er godkendt og betalt går den videre til www.karat24.dk

 

I tilfælde af at det mod forventning ikke er muligt at efterleve din bestilling, kontakter vi dig den følgende hverdag eller så snart vi har konstateret at din bestilling ikke kan opfyldes.

 

Skulle der forekomme mistanke om betalingssvindel eller lignende, forbeholder vi os retten til at annullere en forestående handel.

 

Som betalingsmiddel for køb, godtager vi Mobilepay, Dankort, VISA/Dankort, VISA, VISA Elektron, Mastercard, Maestrocard og JCB. Der vil ikke blive pålagt gebyr på din ordre i forbindelse med brug af disse betalingsmidler og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Alle kort- og betalingsoplysninger indtastet i forbindelse med køb på hjemmesiden, sendes direkte og krypteret (SSL) til PBS. Det er kun dig og PBS som kan læse disse oplysninger. Ingen andre ser eller gennem oplysninger om eller fra dig når du handler hos www.karat24.dk.

 

Kun ved betaling med Viabill vil der blive tillagt et gebyr (læs ViaBills vilkår her)

 

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer, og herefter falder den rente- og gebyrfrie månedsydelse hver d. 20. i måneden. Aftalen om betaling hos ViaBill bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26. For fuldstændig information om ViaBills vilkår og betingelser for køb klik her.

 

ViaBill gennemgår og vurderer oplysningerne angivet af forbrugeren, og ved berettigede anledninger udveksler ViaBill oplysningerne med andre kreditoplysningsbureauer (kreditcheck). Hvis resultatet af kreditchecket ikke er tilfredsstillende, kan ViaBill nægte kunden at benytte denne betalingsform og genvise til andre betalingsformer. ViaBill finansierer køb op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med databeskyttelsesloven (persondataloven) og videregives ikke til tredjemand med henblik på marketingsformål. For yderligere information om ViaBill besøg www.ViaBill.com. Her kan du også læse mere om ViaBills beskyttelse af personoplysninger.

 

Levering

Ved bestilling skal du angive leveringsform. Vi tilbyder levering med Post Danmark. Du kan vælge mellem levering med omdeling eller levering i pakkeboks. Fragtprisen ved levering med omdeling er 55 kr. og levering i pakkeboks koster 39 kr. Bemærk at vi kun leverer til adresser i Danmark. Vi leverer lagervarer indenfor 3 arbejdsdage.

 

Fortrydelsesret

Når du handler på www.karat24.dk har du under normale omstændigheder 30 dages fortrydelsesret. Dette giver dig ret til, op til 30 dage efter modtagelse af dine varer, at fortryde et køb og returnere varen til os. Udløber fristen på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nyrårsaftendag gælder fortrydelsesretten til den efterfølgende dag. Skulle du modtage varerne fra din ordre forskudt, gælder fortrydelsesretten fra den dato hvor sidste vare eller parti i ordren er modtaget.

 

Du skal indenfor 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb, eller du kan benytte standardfortrydelsesformularen. Meddelelsen kan gives ved at sende en mail til kontakt@karat24.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Efter modtagelse af din ordre må du alene håndtere varerne således at du kan fastslå varernes art, egenskaber og måde at fungere på.

 

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

 

1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

2. Specielbestillinger såsom ringe der skal bestilles hjem eller laves i en bestemt størrelse.

3. Reservedele.

4. For varer med plombering, som f.eks. sterile ørestikker fra Blomdahl eller Smartwatches frafalder fortrydelsesretten, hvis plomberingen brydes.

 

Du kan benytte vores returformular, www.karat24.dk/retur, hvis du ønsker at fortryde dit køb.

 

Returnering          

Den pågældende vare returneres til:

Karat24 Online ApS
Hobrovej 452
9200 Aalborg SV

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis du benytter vores returpakkelabel til at returnere din vare vil fragtomkostningen blive modregnet beløbet, som du skal have retur. Der modregnes 39 kr. for returnering af ordrer bestilt med GLS-levering og 40 kr. for returnering af ordrer bestilt med PostNord-levering, såfremt du benytter vores returpakkelabel.

Betingelser

Vedlæg gerne en kopi af ordrebekræftelsen eller anden form for dokumentation for dit køb.

Varerne skal afsendes hurtigst muligt efter fortrydelse og skal være afsendt senest efter 30 dage, efter du har givet os meddelelse om, at du ønsker at fortryde. Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Ved tilbagelevering bør varerne være forsvarligt indpakket. Pakken og varerne er dit ansvar indtil de er modtaget hos os. Derfor opfordrer vi til at gemme postkvittering samt evt. track & trace nummer, så du har mulighed for at dokumentere forsendelse i tilfælde af uforudsete komplikationer.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du refunderet alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene til samme betalingsmiddel, som du anvendte i forbindelse med købet. Har du anvendt kreditkort, vil beløbet dermed blive refunderet hertil.

Hvis varens værdi er forringet af følgende årsager, forbeholder vi os retten til helt eller delvist at undlade tilbagebetaling:

- Varen har været taget i brug

- Varen er blevet beskadiget under dit ansvar

- Varen er håndteret på anden måde end det var nødvendigt, for at kunne fastslå art, egenskaber og funktion

- Fortrydelsesretten forfalder fordi reglerne herom er brudt (Brudt plombering, tidsgrænse mm.)

Vi kan tilbageholde betalingen. indtil vi har modtaget varen med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Reklamation

Alle varer købt via www.karat24.dk er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Det indebærer retten til at få en mangelfuld eller defekt vare repareret, ombyttet, refunderet eller til nedsat pris, afhængig af den konkrete sag. Fejl og mangler må ikke være opstået i forbindelse med uhensigtsmæssig brug eller anden adfærd som kan resultere i skader. I sådanne tilfælde frafalder reklamationsretten.

 

Opdages fejl eller mangler ved varen bør du kontakte os omgående eller inden for rimelig tid. Reklamerer du indenfor 2 måneder, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Reklamation kan ske via mail til kontakt@karat24.dk

 

Baseret på den konkrete situation vil du modtage videre instrukser.

 

Varen skal sendes til:

Karat24 Online ApS
Hobrovej 452
9200 Aalborg SV

 

Ved returnering bedes du oplyse hvad problemet med varen er så detaljeret som muligt. Vi anbefaler at du anvender returformularen www.karat24.dk/retur til din reklamationssag. Dette er på ingen måder et krav, men vil gøre ekspeditionstiden for din reklamation hurtigere.

 

Er reklamationen berettiget refunderer vi fragtomkostningerne inden for en rimelig grænse.

 

Ved tilbagelevering bør varen være forsvarligt indpakket. Pakken og varen er dit ansvar indtil den er modtaget hos os. Derfor opfordrer vi til at gemme postkvittering samt evt. track & trace nummer, så du har mulighed for at dokumentere forsendelse i tilfælde af uforudsete komplikationer.

 

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

 

Persondata

Ved handel på www.karat24.dk skal der som minimum oplyses følgende:

 

- Navn

- Adresse

- Email-adresse

- Telefon/mobilnummer

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Disse persondata samt data om hvilke varer du har købt, vil blive gemt i 5 år fra udgangen af det regnskabsår oplysningerne er givet jf. bogføringslovens § 10. Efterfølgende slettes alle data.

 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Opretter du en kundeprofil på hjemmesiden, vil alle personoplysninger tilknyttet denne profil samt dine ordreinformationer blive slettet efter 5 år efter seneste aktivitet, eller hvis du selv anmoder om det.

 

Den dataansvarlige på karat24.dk er Karat24 Online ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f. eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på kontakt@karat24.dk.

Cookies

Ved at benytte www.karat24.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

 

Læs mere på www.karat24.dk/privatlivspolitik omkring anvendelsen af cookies på www.karat24.dk, samt hvorledes disse kan slettes og håndteres. 

 

Lovvalg og værneting

Alle køb af varer på www.karat24.dk er undergivet dansk ret. Eventuelle stridigheder afgøres af de ordinære danske domstole.

Klageadgang

En klage over en vare kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus (https://kpo.naevneneshus.dk/) . Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 13-06-2024

Standardfortrydelsesformular

 

RETURSEDDEL - RETURNERING AF VARER

 

Ønsker du at returnere? Hvis ja, bedes du følge disse trin:

 

  •   1. Udfyld felterne nedenfor.

  •   2. Ved modtagelse sender vi en returlabel til dig. Ved returnering bliver fragtprisen på 40 kr. modregnet din refundering ved levering med PostNord og 39 kr. ved levering med GLS. Ved godkendt reklamation betaler vi fragten.

  •   3. Returlabel påsættes forsvarlig indpakning og sendes til os.

  •   4. Senest 14 dage efter at vi har modtaget dokumentation for at varen er afsendt, overfører vi pengene til det betalingskort, som blev anvendt ved købet..
 
Ordrenummer:_______________________________________________
 
Navn:______________________________________________________
 
Email:______________________________________________________
 
Telefonnummer:______________________________________________
 
Produkt:____________________________________________________
 
Årsag til returnering:___________________________________________
 
___________________________________________________________
 
___________________________________________________________
 
___________________________________________________________
 
___________________________________________________________
 
___________________________________________________________

Derudover bedes du vedlægge en seddel, hvor du kort skriver om du ønsker at få pengene tilbage, eller om der er tale om en reklamation.